Węgierska linia lotnicza Wizz Air dołączyła do grona przewoźników całkowicie rezygnujących z gotówki. Od 1 kwietnia 2025 roku, niezależnie od kierunku podróży, na pokładzie za zakupy można zapłacić wyłącznie przy użyciu karty płatniczej lub metod zbliżeniowych. Tym samym przewoźnik całkowicie rezygnuje z płatności gotówką. Jest też dobra wiadomość dla posiadaczy kart Revolut – zarówno kredytowe, jak i debetowe warianty tych kart dołączyły do akceptowanej rodziny płatności obok standardowych VISA i Mastercard. Jeśli jeszcze nie korzystasz z Revolut, warto rozważyć tę opcję przed podróżą.
Wirtualny portfel podróżnika
Prawdziwym game-changerem jest możliwość zakupu przedpłaconego vouchera bezpośrednio w aplikacji mobilnej Wizz Air. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy cenią sobie:
- Wygodę płatności bez konieczności wyciągania karty
- Gwarancję bezpieczeństwa transakcji
- Eliminację ryzyka problemów z płatnościami na wysokości 10 000 metrów
Ważne limity i ograniczenia
Planując zakupy na pokładzie, pamiętaj o kilku istotnych zasadach: maksymalny limit zakupowy to 150€ na pasażera – warto uwzględnić to przy planowaniu większych zakupów podczas lotu. Natomiast przy transakcjach powyżej 50€ będziesz proszony o okazanie karty pokładowej – to dodatkowe zabezpieczenie przed nieautoryzowanymi płatnościami.
Karty, których nie użyjesz
Nie wszystkie karty znajdą zastosowanie podczas lotów Wizz Air. Na liście nieakceptowanych metod płatności znajdują się:
- VISA Electron
- Mastercard Maestro
- American Express
- Karty z oznaczeniem „Tylko do użytku elektronicznego”
- Vpay
- Większość kart przedpłaconych i innych produktów firm fintech
Szukasz pomocy?
W przypadku pytań lub wątpliwości, możesz zawsze skonsultować się z personelem pokładowym podczas lotu lub skontaktować się mailowo pod adresem wizzair@inflightservice.se.